Kendilerini Ankara’nın gözde ilköğretim okulları arasında bulunan Gülen Muharrem Pakoğlu İlköğretim Okulunda bulduk. Adı Bahri Yıldızbaş. Öğretmen Bahri Yıldızbaş Vanlı olmasına rağmen, o kısa süreye adeta tüm Türkiye’yi sığdırmış gibi. “Türkiyeli Öğretmen” deniliyor kendisine. Zira görev yapmadığı diyar, ders vermediği bölge, okul kalmamış sanki.
1958 Van doğumlu Bahri Yıldızbaş, evli ve 2 çocuk babası olduğunu ifade ediyorlar bize. İlkokulu, Orta ve Liseyi Van’da okuyan Yıldızbaş, Van Eğitim Enstitüsü 1979, Atatürk Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği 2002 mezunu.
Ankara’da görev yaptığı okulu kısa sürede yeni baştan elden geçirmiş, yepyeni bir okul haline getirmiş olan Yıldızbaş, ayrıca bugün artık başarılı okulların arasında ilk sıralarda bulunuyordur. Bahri Yıldızbaş’ın başarılı yöneticiliği her Ankaralının dilindedir. Her veli, çocuğunu bu okula göndermek arzusunu taşıyor.
Vanlı öğretmen hemşerimiz Bahri Yıldızbaş’ın işi kolay olmasa gerek. Birçok proje çalışmasının yanı sıra, 2 bin 400 öğrenciyi ve 110 öğretmeni başarılı şekilde yönetiyor.
Bugün Ankara’da eğitim alanında çok konuşulan Bahri Yıldızbaş, velisiyle, öğretmeniyle, öğrencisiyle başarıya koşuyor, bunu orada kolay şekilde görmek mümkündür.
Bizi makamında kabul eden Bahri Yıldızbaş’ı yıllar öncesinden tanırım. Ticaret hayatını, Van’daki eğitimci sürecini biliyorum. O daha ilk yıllarından itibaren başarıyı hedef almış, en zirveye koşmaya başlamış bir eğitimci.
Görev yaptığı yerler ve çalışma alanları
Van-Merkez-Cumhuriyet, Atatürk, Özel YYÜ-Van TED Koleji, Vali Tahir Paşa ve Bostaniçi İlköğretim okullarında 15 yıl okul Müdürlüğü, Mehmetçik Selen ve Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulların da Yönetici ve Öğretmenlik yaptım. Yine Samsun ve Manisa da okul Müdürlüğü, 2006 yılından bu yana Ankara’nın Çankaya İlçesi Bahçelievler Gülen Muharrem Pakoğlu İlköğretim Okulunda Okul Müdürlüğü yapmaktayım. 2400 öğrencisi bulunan okulumuz, Ankara’nın en başarılı okullarından biridir. Şu anda onlarca AB projesi ve Pilot uygulamalar yapılmaktadır.
Ulusal Düzeyde Yaptığı Çalışmalar Ve Katıldığı Faaliyetler
Kamusal Yaşamda Protokol ve Davranış Kuralları-Ankara (2010)
Toplam Kalite Uygulamaları Ödül Yönergesi-Ankara (2010)
İlköğretim Standartları Çalıştayı Artvin (2009)
Drama Eğitimi (2007-2008-2009) Ankara
İlköğretim Yönetmeliği Çalıştayı (2008 Ankara)
Telafi Eğitimi Çalıştayı Yönergesi 2007 Kapadokya
Türk Dili ve Kültürünün Paylaşımı 2007-2010 Makedonya-Üsküp-Manastır
Eğitimde Yenilik ve Paylaşımlar–2009 Finlandiya-Turku-Estonya
Okul Yönetimini Geliştirme Projesi Ankara
EKO- Okullar Ulusal Eğitim Çalışmaları (TÜRÇEV-Ankara-İstanbul-Kuşadası-Marmaris, Antalya, Eskişehir, Bursa, Aydın, Van)
Intel Gelecek Eğitimi Kursu-Ankara
Toplam Kalite Yönetimi Formatörlüğü- Antalya
European ECO- Schools Award Certificate
Soruşturma Teknikleri Semineri
Eğitimde İyi örnekler-Sabancı Üniversitesi
Deprem ve Doğal Afetler Formatörlüğü- Boğaziçi Üniversitesi
Eğitim Yöneticiliği-ODTÜ
Okul Sağlığı Formatörlüğü-Mersin
Çalışma Alanları
1- Toplam Kalite Formatörlüğü
2- Deprem Formatörlüğü
3- Okul Sağlığı Formatörü,
4- Çevre Eğitimi Formatörlüğü,
5- Ölçme Değerlendirme, Kubaşık Öğrenme,
Aktif Öğrenme, Kavram Haritaları,
6- Eğitim Yönetimi ve Milli Eğitim Politikaları Eğitim Görevliliği
Görev aldığı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler
4- UNİCEF-MEB “Çocuk Dostu Öğrenme Ortamları” Çalıştayı,
5- Türkiye Çocuk Meclisi Koordinatörlüğü İstanbul – Ankara 1998
6- TRT Çocuk Şenlikleri – Kuşadası 1999
7- SOCRATES Çalış tayı (Atatürk Üniversitesi)2003
8- UNİCEF-MEB “Haydi Kızlar Okula” kampanyası Koordinatör ve Danışmanlığı (2004- 2006)
9- MEB-ÜNİCEF Eğitim Ortak Çalışma Alanlarında;
a)Telafi Eğitimi Sunumu-Ankara(Şubat 2006)
b)Psikososyal Okul Çalışmaları Kızılcahamam(Mart 2005)
c) “Haydi Kızlar Okula” çalışmaları Kızılcahamam(Mart 2005)
ç)Telafi Eğitimi Programı Çalışmaları Kızılcahamam (Aralık 2005)
d) Çocuk Dostu Okul Çalışmaları Kızılcahamam(Mart 2005)
e) Eğitimde Toplumsal Seferberlik Sunumu Kapadokya(Nisan 2005)
f) “Haydi Kızlar Okula” Bölge Çalışmaları Elazığ(Kasım 2004)
g) “Haydi Kızlar Okula” Danışmanlık Semineri Ankara(Nisan 2004)
10)Eğitimde İyi Örnekler Sunumu
Sabancı ve Koç Üniversiteleri Organizasyonu
a) Pozitif Ayrımcılık ve Haydi Kızlar Okula Van(Mayıs 2006)
b) Eko-Okul Çalışmaları -Van(Mayıs 2005)
32 yıllık meslek yaşamının 26 yılını Yöneticilik yaparak geçirmiş, Türkiye de ilk Anaokulunun açılışını yapmış, 7 okul kurmuş, 60 bin civarında öğretmen ve vatandaşa eğitimin çeşitli alanlarında seminer, kurs ve konferans vermiş, MEB-UNİCEF projelerinde ulusal düzeyde çalışmalar yaparak onlarca ödül almıştır.
Eğitim işlerini gönüllülük görevi haline getirerek Van da çalıştığı okulları harekete geçirmiş, örnek çalışmalarla başarılı okullar oluşturmuş ve güzel Van’ımızın gönüllü elçisi olarak görevine devam etmektedir.
“Haydi Kızlar Okula” kampanyasında Van’ımızı uluslararası medyaya taşımış, BM üyelerinin dikkatini Van’a çekerek 4 yıllık sürede UNİCEF ve diğer sivil toplum kuruluşlarının ilimize gelmesini sağlamıştır. Kız öğrencilerin okullulaşma oranını artırması nedeni ile ilimize onlarca dersliğin yapılmasını sağlamıştır. Yine kuş gribi vakasında WHO (Dünya Sağlık Örgütü)’ne koordinatörlük yaparak yeni sağlık yatırımlarının ön ayak görevini üstlenmiştir.
Şu anda Başkentimiz Ankara da görev ve sorumluluğu ile ilimizin fahri elçiliğini yaparak, güzel Van’ımızı çalışkanlığı, dürüstlüğü ve sevilmesiyle binlerce Ankaralıya sevdirmektedir. Ankara da çalıştığı okulu özel okullardan daha düzenli, temiz, başarılı bir hale getirdiğinden; hem öğrencileri, hem velileri, hem öğretmenleri, hem de devlet ekranı tarafından takdir kazanmaktadır. Zaten velilerinin birçoğu da Ülkemizin yönetiminde görev yapan bürokratlarımız ve vekillerimizdir.
Aziz AYKAÇ